ניתוחים להחלפות מפרקים

ניתוחים להחלפות מפרקים

קיבלתם המלצה לעבור ניתוח להחלפת מפרק הברך או הירך? זה לא מפתיע, שכן ניתוחי החלפת מפרקי ברך וירך הם אחד מהניתוחים הנפוצים ביותר.

בישראל בלבד, מעל 15,000 אנשים עוברים את הניתוח מדי שנה. חשוב לציין שישנם כאלה הזקוקים לניתוח ונמנעים עקב ידע מוטעה אודותיו או חוסר ידע.

לאור כך, אספנו עבורכם את כל המידע הרלוונטי והמדויק אודות ההכנה להליך הניתוחי, הניתוח עצמו והשיקום שלאחריו. הכל, במאמר הבא. 

כיצד נדע שניתוח החלפת מפרק ברך או ירך הוא הפתרון?

כמעט בכל מצב רפואי, הצורך בניתוח עולה בעיקר בעקבות אי יעילות של הטיפולים השמרניים. כך גם בתחום מפרקי הברך והירך, כאשר הקפדתם על הטיפולים השמרניים שהומלצו לכם, ובכל זאת אתם חשים כי איכות חייכם עדיין אינה כשהייתה, באופן משמעותי, כדאי מאוד לשקול לבצע ניתוח. 

החלפת מפרק ברך או ירך- סוגי הניתוחים

בתחום הניתוחי של החלפת מפרק ברך או ירך ישנם שתי סוגי ניתוחים:

-החלפה מלאה: בניתוח החלפה מלאה של מפרק ברך או ירך, שטח הסחוס כולו יוחלף.

-החלפה חלקית: בניתוח החלפה חלקית של מפרק ברך או ירך, רק חלק משטח הסחוס יוחלף.

התאמת סוג ניתוח למטופל תעשה כמובן בהתאם למצבו הרפואי והחלטת הרופא המטפל.

הכנות לניתוח

טרם הניתוח תקבלו הסבר מפורט על כל שלב ושלב בתהליך הניתוחי. בנוסף, תדרשו לבצע כמה בדיקות בכדי להעריך את מצבכם הרפואי באופן כללי, בין בדיקות אלה ניתן למנות:

-צילום חזה

-בדיקות דם

-בדיקות שתן וכדומה

חשוב לציין כי במידה ויש לכם מחלות רקע כמחלת ריאות או לב, תצטרכו אישור מהרופא שלכם בכדי לעבור את התהליך הניתוחי.

קצת על הניתוח

והרי הבשורה שמרבית האנשים הזקוקים לעבור ניתוח כל שהוא מחפשים: בדרך כלל הניתוח יתבצע תחת הרדמה מלאה או חלקית. לאחר ההרדמה, הרופא המטפל יחשוף את אזור הסחוס הנגוע לצורך הנחת משתל במקום הסחוס המהווה ציפוי לעצם.

לאחר הניתוח

 לאחר סיום הניתוח תועברו לחדר התאוששות ולאחר מכן, למחלקת אשפוז. היתרון המובהק שהופיע בשנים האחרונות הינו קיצור זמן האשפוז הנדרש לצורך התאוששות והחלמה מההליך הניתוחי. זמן האשפוז העכשווי הינו נע בין מספר שעות עד כמה ימים בודדים, בהשוואה לנוהל זמן האשפוז שהיה מקובל לפני כן- שבוע ומעלה.

ד"ר אריאל פורמן הוא מומחה לניתוחי החלפות מפרקי ברך או ירך, המציג ניסיון, מומחיות ושפע של מטופלים מרוצים שזכו לחזור אל שגרת חייהם במהרה ובשמחה.

צילום:freepik

דילוג לתוכן