תסמונת התעלה הקרפלית – מה זה אומר?

תסמונת התעלה הקרפלית – מה זה אומר?

קיימות לא מעט מחלות שפוגעות בכף היד, ולכן חובה להתמודד איתן ביעילות. כל מחלה שכזאת עשויה להביא איתה אי נוחות רבה, ולעיתים אפילו מגבלות שונות. אחת מהמחלות הנפוצות ביותר בכף היד נקראת תסמונת התעלה הקרפלית. יש כאלה שמכירים את המחלה הזאת בשמה השני – תסמונת המנהרה הקרפלית. כמובן שלא משנה איך אתם קוראים למחלה, אנו מדברים בדיוק על אותו הדבר. אז מה ההשלכות של המחלה הזאת, כיצד היא באה לידיי ביטוי ואיך מטפלים בה? השאלות הללו הן שאלות חשובות מאוד להמשך הדרך. שאלנו את ד"ר אריה שטבון, מומחה כף היד, את השאלות האלה.

מהי תסמונת התעלה הקרפלית?

התעלה הקרפלית היא תעלה שחוצה את כף היד ומשפיעה רבות על התנועתיות שלנו. תסמונת התעלה הקרפלית הינה מצב שבו נוצר לחץ עז על התעלה הקרפלית. במקרה כזה האדם שסובל מהבעיה הזאת עלול לאבד תחושה באצבעות השונות. המשמעות היא שיהיה לו קשה מאוד לבצע פעולות שונות שאותן הוא ביצע בצורה שוטפת. המחלה הזאת הפכה להיות שכיחה מאוד בקרב אנשים שמבצעים פעם אחר פעם את אותה הפעולה. לרוב כמובן שמדובר על פעולה שדורשת מאמץ מסוג כזה או אחר.

מהם הסימנים לזיהוי המחלה?

כל אחד ירגיש את תחושת הנימול מתחילה להופיע באצבעות כף היד. זה ככל הנראה הסימן הראשון לכך שהמחלה מתחילה להתפשט ולעבור לשלב הרבה יותר משמעותי. כמובן שאת הגושפנקא הסופית יכול לתת רק רופא מומחה שמכיר את העולם על בוריו. אך הסימנים לזיהוי המחלה הם תחושת הירדמות את האצבעות, קושי בביצוע פעולות עם כף היד, כאבים לא מוסברים בכף היד. כל אחד מהסימנים האלה מעיד על הופעת תסמונת התעלה הקרפלית. כמובן שיכולים להופיע עוד סימנים אחרים שלא ציינו אותם כאן.

באיזה דרך נהוג להתמודד עם הבעיה?

ד"ר אריה שטבון טיפל עד כה בעשרות רבות של מטופלים הסובלים מהבעיה הזאת. החדשות הטובות הן שיש איך להתמודד עם הבעיה הזאת, וברוב המקרים גם להעלים אותה. כמובן שלא מדובר על עובדה מוגמרת, ובסופו של יום כל מקרה נשקל לגופו. הדרך האולטימטיבית להתמודד עם הבעיה היא על ידי ביצוע ניתוח. במהלך הניתוח מטפלים במקום הפגוע ומחזירים לאצבעות כף היד את התחושה הרגילה. על מנת להתמודד עם הכאבים ועם תחושת אי הנוחות ניתן לבצע פיזיותרפיה ולשים קיבוע מיוחד שאמור לסייע בשלב כזה או אחר.

צילום:freepik

דילוג לתוכן