פוריות הגבר – מהן הסיבות שעלולות לגרום לבעיות?

פוריות הגבר – מהן הסיבות שעלולות לגרום לבעיות?

כאשר בני זוג מקיימים יחסי מין בצורה סדירה, הם כמובן אמורים להיכנס להריון. כל זאת בתנאי שלא משתמשים באמצעי מניעה מסוג כזה או אחר. החשש לבעיות בפוריות מגיע כאשר בני הזוג לא מצליחים להיכנס להריון במשך שנה. כל זאת בזמן שהם ממשיכים לקיים יחסי מין בצורה תקינה ונורמלית. במקרה שבו לא מצליחים להיכנס, מתחילים לבצע בדיקות שונות על מנת להבין את הסיבה. בחלק מהמקרים הסיבה היא פוריות הגבר ובחלק מהמקרים הסיבה היא בפוריות האישה. ד"ר שי שפי מסביר מה יכול להוביל למצב שבו יופיעו בעיות בפוריות של הגבר? 

המיקום של האשכים

כולנו רואים את האשכים פחות או יותר באותו המקום, אך המיקום שלהם הוא קריטי. במהלך בגרותו של הילד האשכים מגיעים אל המקום שבו הם אמורים להימצא. במקרה שבו תהיה בעיה בתזוזה של האשכים אל המקום הרצוי עלולה להופיע בעיה בפוריות. לא מעט מהמקרים של בעיות פוריות הגבר קורות רק בגלל שהאשכים לא נמצאים במקום הנכון.

מחלות מין

כל מיני מחלות מין עשויות להביא למצב שבו תהיה בעיה בהיבט של פוריות הגבר. גברים שסובלים מבעיות מין עלולים להתקשות מאוד להביא למצב שבו הם מצליחים להקים משפחה. מהסיבה הזאת ישנה חובה להתמודד עם בעיות מין בהקדם ולטפל בהן כראוי. ברגע שעושים את זה כמו שצריך, לא צריכה להיות בעיה. כמובן שתמיד תוכלו להתייעץ עם הרופא המטפל שיסייע לכם בהיבט הזה.

עודף משקל ובעיות רפואיות

פוריות הגבר לא בהכרח קשורה לאלמנטים הנוגעים לקיום יחסי מין. לעיתים דווקא בעיות רפואיות שונות בדגש על עודף משקל עלולות להוביל לבעיות. כאשר יש בעיות רפואיות שונות הן עשויות להיות אלה שמפריעות להשיג את המטרה. חשוב מאוד לאתר את הבעיה שמונעת את השגת המטרה, וכמובן לטפל בה בדיוק כמו שצריך. אם מטפלים בבעיות הרפואיות בזמן לא תמצאו את עצמכם סובלים מבעיות שונות של פוריות.

הפרעות הורמונליות

על מנת שיהיה אפשר להיכנס להיריון גם הגבר וגם האישה צריכים להגיע עם תקינות הורמונליות. בעיות בהורמונליות עלולות להוביל בשלב כזה או אחר לקושי בכניסה להריון. הרי על מנת שיהיה אפשר להיכנס להריון הגוף צריך להגיב בצורה מאוד ספציפית. לכן מקרים של הפרעות הורמונליות מביאים בשלבים שונים לבעיות פוריות הגבר. גם כאן אפשר להתמודד עם המצב בצורה טובה על ידי בחירת דרכי הטיפול הנכונות.

צילום:freepik

דילוג לתוכן