היסטרוסקופיה אבחנתית – מה אתן צריכות לדעת?

היסטרוסקופיה אבחנתית – מה אתן צריכות לדעת?

אחד מהאזורים החשובים ביותר בגופה של האישה הוא חלל הרחם. אך יכולות להיות כל מיני בעיות שונות שהמקור שלהן מגיע מחלל הרחם. המשמעות היא שעל מנת לאבחן מה בדיוק קורה ישנו צורך להיכנס פנימה על מנת להעיף מבט. אך מיותר לציין כי על פניו הפעולה הזאת נשמעת מאוד לא נעימה ולעיתים אפילו בלתי אפשרית. היסטרוסקופיה אבחנתית הביאה איתה שינוי מרענן בהקשר הספציפי הזה. כאשר באמצעות החדרת מכשיר זעיר אל תוך חלל הרחם יהיה אפשר לקבל את תמונת המצב בשלמותה. פתאום לא מעט סימני שאלה יהפכו לסימני קריאה ברורים שלא משתמעים לשתי פנים.

מתי צריך לבצע היסטרוסקופיה אבחנתית?

הפעולה הזאת מתחרשת כאשר ישנן בעיות שונות שהמקור שלהן הוא הרחם. לא חסרות בעיות שונות שהמקור המרכזי שלהן יהיה חלל הרחם. על ידי החדרת המכשור המתקדם יהיה אפשר לקבל את התמונה הכי אותנטית שיש. הבעיות יכולות להיות אי פוריות, גידולים חשודים, כאבים לא מוסברים, הפלות חוזרות ועוד. כל מקרה כזה מצריך אבחון מדויק על מנת לבחור את דרך הפעולה הנכונה. היסטרוסקופיה אבחנתית נועדה על מנת לאפשר לבצע את ההליך הנכון, ולא לעשות טעויות שעלולות לעלות ביוקר. עליכם לזכור כי הרחם הוא אזור מאוד רגיש, כזה שכל טעות קטנה בו עלולה לעלות ביוקר.

האם יש סכנות בביצוע ההליך הרפואי? 

כמו כל הליך רפואי, גם היסטרוסקופיה אבחנתית מביאה איתה סיכונים מסוימים. אך תיקחו בחשבון כי הסיכונים הללו נמוכים באופן משמעותי בהשוואה לסיכונים אחרים. עדיף לכם להתמודד עם המצב ולא להשאיר אותו כמו שהוא. בסופו של יום הזמן פועל לרעתכם, וכל בעיה קטנה עלולה להביא איתה לבעיות רציניות בהמשך הדרך. כדי שתוכלו להיות רגועים תוכלו לבחור ברופא המנוסה שיבצע את ההליך. כל עוד הפעולה הרפואית מתבצעת על ידי רופא מוסמך לא אמורות להיות בעיות.

כיצד מבצעים את הפרוצדורה הרפואית?

בתור פרוצדורה רפואית מדובר על פרוצדורה יחסית פשוטה, כך מספר ד"ר גדי בן שטרית. לאחר שמחדירים את המכשיר הזעיר אל תוך הרחם של האישה, ניתן לראות לא מעט דברים. כמו באולטרסאונד גם כאן ישנה אפשרות לראות את הממצאים על גבי מסך טלוויזיה. הרופא ביחד עם המטופלת יכולים לראות בזמן אמת מה קורה בתוך הרחם. לאחר מכן הרופא מציין את כל הממצאים השונים שאותם הוא רואה. הטיפול עצמו מתבצע ללא הרדמה וללא טשטוש, האישה תהיה בהכרה מלאה מתחילת הטיפול ועד סופו.

צילום:freepik

דילוג לתוכן